خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر
سرخط خبرها

مأموریت ویژه بعد از آویژه! | پیداکردن اسپانسر جدید در دستورکار اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۷۵۶۱۵
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مأموریت ویژه بعد از آویژه! | پیداکردن اسپانسر جدید در دستورکار اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی
بعد از اعلام انصراف نماینده استان از تیم‌داری در لیگ‌برتر، حالا مسئولان بسکتبال با چالش جدیدی روبه‌رو هستند.

سناریو تیم‌داری نماینده استان در لیگ‌برتر بسکتبال بالاخره به ایستگاه پایانی رسید و گویا جلسات اداره‌کل ورزش‌وجوانان و درخواست‌های جامعه بسکتبال و دوستداران این رشته ورزشی برای بازگشت آویژه ثمری نداشته است. مدیران باشگاه آویژه صنعت پارسای مشهد که پیش از این هم در ۱۰ سال حضورشان در بالاترین سطح بسکتبال کشور علاقه چندانی به مصاحبه نداشتند، حالا هم از طریق واسطه‌های مختلف اصرار بر تصمیمشان مبنی بر تیم‌داری‌نکردن در فصل آینده لیگ‌برتر را اعلام کردند و به‌نظر می‌رسد استان خراسان‌رضوی در فصل آینده قطعا آویژه را در لیگ نخواهد داشت. حالا این علامت سؤال بزرگ پیش‌روی جامعه بسکتبال استان است که در اوضاع اقتصادی کنونی و وضعیت ویژه‌ای که بر ورزش حاکم است، آیا بخش خصوصی جدیدی پا پیش می‌گذارد تا سهمیه استان در لیگ‌برتر بسکتبال نسوزد؟

بی‌خبری مدیران ورزش استان از مسئله آویژه

مدیران ورزش استان در تماس اصحاب رسانه مدام با عباراتی مانند «هنوز چیزی به ما اعلام نشده است» امیدواری خود را نسبت به بازگشت آویژه و تیم‌داری این مجموعه در لیگ‌برتر یا دست‌کم لیگ دسته‌اول بسکتبال کشور ابراز می‌کنند. درحالی‌که از باشگاه آویژه خبر می‌رسد، مدیران این مجموعه که پیش‌تر در امور پایه و کار خیر عزمشان را در ورزش مشهد نشان داده بودند، در پی آن هستند که هر طور شده است با احداث یک زیرساخت قوی برای این رشته ورزشی خدمتی ماندگار به بسکتبال بکنند.

شنبه هفته گذشته زمانی بود که از سوی اداره‌کل ورزش‌وجوانان برای اعلام رسمی و نهایی موضع باشگاه آویژه بعد از جلسه ویژه درباره تیم‌داری‌کردن یا نکردن اعلام شده بود، اما از آن‌موقع تاکنون هیچ بیانیه رسمی یا مصاحبه‌ای از سوی این باشگاه صورت نگرفت و مسئولان ورزش هم در کشاکش مسائل دیگر ورزش استان و غفلت از این ماجرا نشستند.

چالش جدید پیش‌روی بسکتبال استان

رئیس هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی وقتی با سؤال شهرآراورزشی مبنی بر اینکه آیا اگر آویژه نباشد، هیئت و استان برنامه‌ای برای آوردن اسپانسری جدید و حفظ سهمیه مشهد در لیگ‌برتر بسکتبال دارند، سکوتی عمیق می‌کند. مجید، ولی پور که به‌خوبی شرایط حاکم بر ورزش استان را می‌داند، در پاسخ می‌گوید: «اجازه بدهید این یکی‌دو روز ببینیم آویژه چه تصمیمی خواهد گرفت.» پاسخی که به‌وضوح نشانگر بروز چالشی بزرگ در صورت کنارکشیدن آویژه برای هیئت استان و اداره‌کل ورزش‌وجوانان است.

البته سال گذشته هم اداره‌کل وقت و هیئت کنونی با چالشی نسبتا مشابه روبه‌رو بودند و بعد از ماجرای ممکن‌نبودن حضور دو تیم از یک باشگاه در لیگ‌برتر، باید برای سهمیه کسب‌شده توسط تیم دوم آویژه در لیگ دسته‌یک فکری می‌کردند، اما نهایت آن ماجرا چیزی به‌جز سوختن سهمیه استان و دادن امتیاز آویژه لیگ‌یکی در لیگ‌برتر به نبوغ اراک نبود. باید دید مدیران ورزش استان و هیئت بسکتبال با این چالش جدید چگونه رویارو خواهند شد. آیا قرار است بعد از بسیاری از رشته‌های ورزشی چراغ بسکتبال استان هم در سطح کشور و لیگ‌های برتر خاموش شود؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->